Business analytik

Datum konání 10. - 12. 4. 2018, od 9:00 do 16:00
Místo konání Školicí centrum Controller Institut NUSLE, Praha 4
Cena 15 800 Kč
pro členy asociace CAFIN a pro více osob z jedné společnosti platí sleva 13%

Informace o kurzu

Baví Vás analyzovat data nebo máte za úkol hledat souvislosti a z toho odvozovat platné odpovědi? Schopnost rozhodování na základě dat a faktů je dnes zásadní konkurenční výhodou. Analytické schopnosti, zručnost práce s daty a obecná informační gramotnost je očekávána od mnoha pozic napříč firmou. Tento intenzivní třídenní seminář Vás kompaktně seznámí s praktickými postupy, jak data dolovat, přesýpat, analyzovat, reportovat a interpretovat ale i s mezinárodními standardy pro analýzu a reporting.

Obsah tréninku

Klíčové otázky:

  • Připravil Vás někdo systematicky na práci analytika?
  • Víte, na co se ptát manažerů, pro jasné zadání a cílenou analýzu?
  • Znáte nástroje, techniky a postupy, které mohou zlepšit Vaše analytické schopnosti?
  • Uplatňujete nejlepší principy grafického návrhu tabulek, reportů a dashboardů?

Obsah semináře:

  • Klíčové prvky business analýzy, nástroje a techniky
  • Typy úloh a stanovení cílů analýz na příkladech z praxe marketingu, prodeje, výroby, nákupu či logistiky; zobecnění přístupu k analýzám
  • Skupinová práce: porozumění zadání, identifikace datových zdrojů, porozumění datům, příprava dat, výběr klíčových informací
  • Volba analytických postupů, využití statistických funkcí
  • Interpretace dat, reportování a komentování výsledků analýzy
  • Design tabulek, reportů a dashboardů v praktických příkladech
  • Využití zásad z modelů BABOK a IBCS pro efektivní business analýzu a reporting

Cílová skupina

  • Analytici všech oblastí (marketing, prodej, nákup, výroba, logistika či HR)
  • Business konzultanti
  • Vedoucí projektů
  • Zástupci business uživatelů zodpovědní za komunikaci s IT
  • Všichni, kdo se podílejí na přípravě a vyhodnocení plánů a reportů
  • Všichni, kdo chtějí správně využívat selský rozum :)
  • Parťáci, kteří chtějí pružně reagovat na vzniklé situace a požadavky

Místo konání:

Školicí centrum Controller Institut NUSLE
Vladimírova 12/233, Praha 4
mapa

Kontakt

Telefon: +420 226 211 694
E-mail: info@controlling.cz
www: www.controlling.cz

Cesta

Autem: sjezd z magistrály u budovy Vrchního soudu a Táborskou ulicí do Nuslí. MHD: autobusem 193 nebo tramvají 18 na zastávku Nuselská radnice, případně tramvají 11,13 nebo 14 na Náměstí Bratří Synků, odtud se vydejte pěšky po ulici Nuselská a na první křižovatce zahněte doprava na ulici Táborská a ihned po levé straně uvidíte sídlo naší firmy. Informace o spojích MHD naleznete zde: http://spojeni.dpp.cz/

V okolí naší společnosti jsou od 1.7.2018 zavedeny parkovací zóny. Cena parkování je 40 Kč/hod. Pod odkazem níže naleznete mapu parkovacích zón: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VPShLrDu56e-8wKw0f7ed-B8ALz2LpcM&ll=50.062163656105625%2C14.443590093149396&z=18 Doporučujeme využít aplikaci pro parkování: https://zaparkuju.cz/.

Ing. Martin Potančok Ph.D.

Odborník na procesní a business analýzy, Vysoká škola ekonomická v Praze

Vystudoval aplikovanou informatiku na VŠE v Praze. Má více než 10 let zkušeností v oboru softwarového vývoje. Pracoval jako projektový manažer na softwarových projektech pro mezinárodní společnosti (např. Siemens, Linet, Eurest, CZ LOKO, Emerson Climate Technologies) a v posledních letech působí jako business analytik na projektech převážně z oblasti Business Intelligence. Kromě business analýzy se věnuje oblasti zdravotnictví a zvláště informačním systémům využívaným ve zdravotnictví. Na VŠE v Praze vyučuje Analýzu a návrh informačních systémů, Business Intelligence a Řízení podnikové informatiky.

Ing. Rostislav Sicha

Business Insider a odborník na controlling, SAP

Studoval na ČVUT informatické obory, v roce 1982 nastoupil jako plánovač výroby náhradních dílů do TOS Hostivař, dále ve stejné spol. pracoval jako řídící technik IVÚ. Od roku 1984 pracoval ve spol. MITAS, nejdříve jako horizontkář, dále provozní programátor, vedoucí provozu IT, vedoucí odboru logistiky a správce logistického informačního systému. Poté zastával pozici vedoucího odboru Controlling, kde měl na starosti řízení nákladů a výnosů podniku a aplikaci nových metod do nastavení a řízení informačních toků. Dále jako člen realizačního týmu řady tuzemských a zahraničních akvizic (Srbsko, Rusko, Francie, Španělsko, USA) měl na starosti Due Diligence v oblasti Controllingu, sestavení strategie, poakviziční integraci v oblasti procesů s vazbou na Informační systém SAP a jeho implementace. V současnosti působí jako Business Insider a odborný lektor na téma SAP, zvyšování výkonnosti, řízení změn a controllingu. S Controller Institutem spolupracuje již od roku 2007 - jeho kurzy prošlo více než 4700 osob.

Ing. Miroslav Umlauf MBA

Chief Data Officer, Avast Software s.r.o.

V práci i mimo ní spojuje data s lidmi, aby jejich práce přinášela větší hodnotu tam, kde na tom záleží. V Avastu, technologické bezpečnostní firmě s více než 400 miliony uživatelů po celém světě, se stará o data, jejich hodnotu a ochranu. Své letité pracovní zkušenosti z technologických firem sdílí jako lektor a speaker. Zaměřuje se na témata datové strategie, managementu, governance, bezpečnosti, soukromí a business intelligence. Přibližuje tato témata lidem, kteří chtějí sebe a své a firmy udělat lepšími skrze data a technologie. Spolupracuje s VŠE na datovém vzdělávání, v Controlling institutu vede kurzy aplikované analytiky, přednáší na IES a spolupracuje jako mentor se startupy a lidmi, co stojí na začátku datové kariéry. Vystudoval Masarykovu univerzitu v Brně a IMD Business School v Lausanne.

"Kvalitní lektoři."
Jiří V., Aperam Stainless Services & Solutions Tubes CZ s.r.o.

"Vizualizace reportů, Data warehouse a jeho filozofie."
Jiří K., Integrated Micro-Electronics Czech Republic s.r.o.

"Hluboké praktické znalosti a vynikající presentační dovednosti špičkových lektorů mi daly ohromnou barevnou paletu podnětů k zamyšlení nad problematikou dat nejen z pohledu pracovního, ale především z pohledů daleko širších, někdy i etických. Před tím bych nikdy neřek´, že oblast získávání, zpracování a presentace dat může být tak zajímavá. Skvěle připraveno, realizováno a organizováno. Děkuji."
Stanislav K., ROHDE & SCHWARZ závod Vimperk, s.r.o.

"Znalost a odbornost lektorů + jejich praktické zkušenosti. Školící prostředí + lokalita. Organizace + občerstvení + přístup asistentek. Celkově výborná obsahová stránka a organizační stránka."
Tomáš S., UNIQA pojišťovna, a.s.

"Profesionalita, vstřícnost lektorů, špičková odbornost."
Radek K., ZEZ SILKO s.r.o.

"Zajímavé úvahy, obecné rozšíření znalostí."
Bohdan P., innogy Česká republika a.s.