Informace o kurzu
Baví Vás analyzovat data nebo máte za úkol hledat souvislosti a z toho odvozovat platné odpovědi? Schopnost rozhodování na základě dat a faktů je dnes zásadní konkurenční výhodou. Analytické schopnosti, zručnost práce s daty a obecná informační gramotnost je očekávána od mnoha pozic napříč firmou. Tento intenzivní seminář Vás kompaktně seznámí s praktickými postupy z oblasti marketingu a prodeje, jak data dolovat, přesýpat, analyzovat, reportovat a interpretovat ale i s mezinárodními standardy pro analýzu a reporting.
Obsah tréninku
Klíčové otázky:
• Dokážete rozdělit zákazníky do přehledných skupin?
• Snažíte se identifikovat zákazníky, které bude daná nabídka zajímat?
• Snažíte se snížit náklady na získání nového zákazníka?
• Dokážete vytvořit profil potenciálního zákazníka?
• Potřebujete včasně identifikovat odcházející zákazníky?
• Chcete efektivně vybírat zákazníky do retenční kampaně?
• Potřebujete optimalizovat rozložení sortimentu na prodejně?
• Chcete lépe cílit vaše kampaně?
• Přejete si vhodně doporučovat zákazníkům Vaše produkty nebo služby?
• Víte jak aktivovat zákazníky, kteří u Vás dlouho neprovedli žádný nákup?
Obsah:
• Podpora základních rozhodovacích úloh na příkladech z praxe
• Marketingový a prodejní reporting
• Segmentace zákazníků – odlišení zákazníků na základě demografických charakteristik, zákaznického chování a vztahu ke společnosti
• Akvizice zákazníků – mnoho anonymních zákazníků (maloobchod) versus individuální přístup (firemní zákazníci)
• Analýza odchodů zákazníků včetně analýzy zákazníků náchylných k odchodu od firmy
• Analýza nákupního koše – asociační a sekvenční analýza, základ pro nabídkové balíčky a cílení kampaní
• Cross sell a Up sell kampaně – zvýšení hodnoty zákazníka
• Provádění analýz, zjišťování kořenových příčin, navrhování doporučení
Cílová skupina
-
Analytici (oblast marketing, prodej)
-
Business konzultanti
-
Vedoucí projektů
-
Zástupci business uživatelů zodpovědní za komunikaci s IT
-
Všichni, kdo se podílejí na přípravě a vyhodnocení plánů a reportů
-
Všichni, kdo chtějí správně využívat selský rozum :)
-
Parťáci, kteří chtějí pružně reagovat na vzniklé situace a požadavky