Segmentace zákazníků

Datum konání 30. 4. 2019, od 09:00 do 16:00
Místo konání Školicí centrum Controller Institut, Praha 8
Cena 7 900 Kč
pro členy asociace CAFIN a pro více osob z jedné společnosti platí sleva 13%

Informace o kurzu

Segmentace zákazníků se považuje za jednu ze základních praktických aplikací data miningu. Pro segmentaci se využívají shlukovací metody. Podrobně si přestavíme základní algoritmus pro shlukování, K-means. Následně prakticky použijeme na vhodných datech v moderním cloudovém nástroji BigML.

Obsah tréninku

  • úvod do popisného (deskriptivního) data miningu
  • úvod do shlukování, základní členění (hierarchické, nehierarchické), základní pojmy, algoritmy, typické úlohy
  • motivační úloha – simulace shlukování v MS Excel pomocí vícenásobného použití filtrů
  • seznámení s webovým nástrojem BigML
  • příprava dat pro shlukování
  • shlukování, ukázka dvou algoritmů implementovaných v BigML
  • interpretace výsledků, využití výsledků pro přiřazení nových instancí do vytvořených clusterů
  • případová studie, samostatná práce na vhodných datech

Cílová skupina

Pro všechny, kteří mají zájem se dozvědět o principech shlukování (segmentace) a jeho praktického využití. Na získané segmenty (shluky) zákazníků je podle jejich specifik zaměřit různé marketingové kampaně a zvýšit tak jejich účinnosti.

Místo konání:

Školicí centrum Controller Institut
Voctářova 5, Praha 8
mapa

Kontakt

Telefon: +420 226 211 694
E-mail: info@controlling.cz
www: www.controlling.cz

Cesta

Autem: příjezd z centra přes Rohanské nábřeží a pokračovat do ulice Voctářova kolem Kauflandu, který bude po pravé straně nebo přes Holešovickou tržnici a Libeňský most naproti Kauflandu odbočit doleva na Voctářovu ulici. Další možná cesta je přes Holešovičky odbočit směr Bulovka a dolů kolem Libeňského zámečku a opět do ulice Voctářova. Sídlo naší společnosti je v budově DOCK One naproti Metrostavu.

MHD: metro linka B nebo tramvají 1, 3, 6, 8, 14, 24, 25, na zastávku Palmovka. Odtud se vydejte pěšky po ulici Zenklova směr Libeňský zámek a u Divadla pod Palmovkou odbočte doleva do ulice Koželužská. Na konci této ulice uvidíte budovu DOCK One, kde je sídlo naší firmy. DOCK One je naproti budovy Metrostavu. Ve směru od Libeňského zámku je možné z?tramvají 1, 3, 24 vystoupit na zastávce Divadlo pod Palmovkou a odbočit doprava rovnou do ulice Koželužská. Informace o spojích MHD naleznete zde: http://spojeni.dpp.cz

1) Nejlépe přijeďte metrem a auto nechte na záchytných parkovištích.
2) Zaparkujte v Kauflandu, kde máte zaručené parkovací místo - první 2 hodiny zdarma, poté 50 Kč za každou započatou hodinu.
3) Zaparkujte u Alberta (Libeň), kde je poplatek 30 Kč za hodinu od 09:00-15:00. Pak je již zdarma.
4) Zaparkujte na parkovacích zónách, jen upozorňujeme, že jsou brzy plné. Cena parkování je od 20 Kč/hod. Doporučujeme využít aplikaci nebo web pro parkování www.parkujvklidu.cz. Parkovat můžete na smíšených (fialových) zónách a při využití aplikace můžete i na modrých (lokaci naleznete na přiložené mapce).

David Chudán

Vysoká škola ekonomická v Praze

Absolvent fakulty Informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze, kde rovněž vystudoval postgraduální studium. Řešitel mnoha interních projektů a rovněž dvou evropských projektů (Openbudgets.eu a LOD2). Působí jako lektor data miningových kurzů (zkušenosti s nástroji Rapid Miner, Weka, SAS Entrerprise Miner, BigML), a rovněž kurzů business intelligence v nástroji PowerBI. Na VŠE vyučuje kurzy Metody zpracování informací, Úvod do dobývání znalostí z databází a magisterský předmět Dobývání znalostí z databází.

Mgr. Karel Štaud

Business Intelligence Manager, Komerční pojišťovna, a.s.

Po absolvování matematicko-fyzikální fakulty UK zahájil svoji profesní dráhu statistickou analýzou kamenných artefaktů, zejména pěstních klínů z ČR ve vztahu k artefaktům z Olduvajské rokle v Africe. Následně se věnoval komerční sféře v roli externího poradce podpoře rozhodování v různých oblastech podnikání: potravinářství – např. Vinium, St. Nicolaus, Drinks Union; výroba – Korado, Ateso a další za pomoci reportingu skutečnosti, plánování a statistických predikcí. Poté se více než 10 let zaměřil na bankovní sféru – segmentaci klientů, analýzy v oblasti CRM a vizualizaci informací s využitím analytických i manažerských dashboardů pomocí nástroje Tableau. Nyní pomáhá v rozhodování Komerční pojišťovně, a to na základě vizuálně prezentovaných informací, formou pravidelných dashboardů nebo jednorázových vhledů.